GroenLinks gaat formeren met SP, PvdA en VVD

GroenLinks Zutphen gaat samen met SP, PvdA en de VVD het formatieproces in. Hiermee kiest GroenLinks voor de coalitie die het meest recht doet aan de verkiezingsuitslag. De SP is tweede partij in Zutphen, de PvdA wist hier tegen de landelijke trend in wel zetelwinst te halen en ook de VVD kreeg meer stemmen dan vier jaar terug.

Paulus Potterstraat goed op weg

Afgelopen maandag is tijdens het forum onze motie 'Paulus Potterstraat goed op weg' behandeld. Daarnaast de moties over de kruising Gerard Doustraat-Jan Vermeerstraat en het verzoek tot het maken van een integraal verkeersplan, waarvan wij mede-indiener zijn.

Aanpassingen om de verkeerssituatie veiliger te maken zijn noodzakelijk. Deze aanpassingen zijn al in 1996 én in 2008 uitgebreid besproken in de raad. De urgentie van de aanleg van een primaire fietsstraat heeft in onze ogen prioriteit om de veiligheid in deze straat te kunnen waarborgen.

Als GroenLinks onderstrepen we het belang van een integraalplan en merken we net als de andere partijen dat het op verschillende plekken anders moet met het verkeer in Zutphen.

Op de bres voor publiek groen

Door: Dolf Logemann

Nog maar net benoemd als raadslid hoorde ik van een situatie in het lommerrijke deel van Warnsveld waarbij de gemeente een deel van een openbaar bosje had verkocht aan een naburige bewoner.

Kort daarop belandden er voor dat stuk twee vergunningaanvragen op het bureau van de gemeente: een voor de kap van tien bomen en een tweede voor het bouwen van een tuinhuis met een vloeroppervlak van meer dan 50 vierkante meter. Ik heb daar in mijn eerste raadsvergadering een vraag over gesteld.