Beste Minko Soomers,

We kunnen terugkijken op een zeer succesvolle campagneperiode: met twee zetels winst en dus met vijf zetels in de gemeenteraad is GroenLinks de grootste partij in Zutphen. Dit is een prachtig resultaat en het geeft aan dat veel kiezers vertrouwen hebben in ons en dat Zutphen open staat voor verandering.

Dankzij de tomeloze inzet van heel veel GroenLinksers hebben we dit succes weten te behalen. Gedurende zes ( zeer koude) zaterdagen waren we met een enthousiaste en bevlogen groep mensen op pad om van de bewoners van Zutphen en Warnsveld te horen wat hen bezighoudt en wat zij graag veranderd willen zien in hun stad.

We hebben goed naar hen geluisterd en tegelijkertijd onze visie op een duurzaam, sociaal en bruisend Zutphen over het voetlicht kunnen brengen.

In de verkiezingsdebatten straalden onze kandidaat- raadsleden op een geloofwaardige manier uit waar we voor staan: onze kernwaarden verbinding, in balans en energie(k).

Inmiddels hebben Victor en Rosalie hun taak als informateur goed volbracht en is het formatieproces onder leiding van Victor en Ria Peters in volle gang.

We staan nu voor de belangrijke uitdaging om ook na de verkiezingsperiode bereikbaar te blijven voor de inwoners. We moeten met hen in contact blijven en luisteren naar hun zorgen en wensen. Onze fractie- en forumleden zullen dat zeker gaan doen, maar hiervoor hebben we de inzet van alle GroenLinksers nodig.

Op de ALV van 24 april willen we dan ook graag jullie ideeën horen hoe we dat het meest succesvol kunnen doen. We nodigen jullie uit om jullie voorstellen daarover ter plekke met ons te delen door ze op te schrijven op post-it’s die daar klaar zullen liggen.

Op een nog nader te bepalen datum werken we deze voorstellen concreet uit met iedereen die hierover wil meedenken.

Als bestuur zullen we ook onze speerpunten ( werven nieuwe leden, aandacht voor diversiteit en het formeren van werkgroepen) voor de komende jaren met jullie delen en we verheugen ons nu al op de goede ideeën die jullie daar beslist over zullen hebben.

Wij als bestuur hopen jullie allen te mogen begroeten!

Ledenvergadering GroenLinks Zutphen
  •  Waar: IJsselstroom,Vliegendijk 16, 7205 CJ Zutphen