Formerende partijen maken wethouderskandidaten bekend

De kandidaat wethouders voor de formerende partijen zijn Harry Matser (GroenLinks), Annelies de Jonge (PvdA), Mathijs ten Broeke (SP) en Laura Werger (VVD). De bekendmaking van de wethouderskandidaten volgt op het integriteitsonderzoek dat woensdag 16 mei is afgerond.

Harry Matser (56) woont bijna zijn hele leven in Zutphen, heeft een vrouw en twee studerende kinderen. Hij heeft bedrijfswetenschappen gestudeerd in Groningen. De laatste 20 jaar heeft Harry Matser ervaring opgedaan in verschillende directie- en bestuurlijke functies in de rechtspraak en de gezondheidszorg.

De portefeuille van Harry Matser bestaat onder andere uit: Energie en klimaat (inclusief Afval); Mobiliteit; Bestuurlijke vernieuwing (samen met de burgemeester) en publieke dienstverlening; Financiën; Personeel en organisatieontwikkeling; Vliegveld Teuge; project Noorderhaven; Speerpunt Zutphen energieneutraal in 2030; en Speerpunt Sterk bestuur door samenwerken.

Matser: “Ik wil graag dat de inwoners en ondernemers van Zutphen nog meer vertrouwen krijgen in het samen mooier maken van onze stad, dorp en buitengebied. Samen bereiken we de beste resultaten. Dáár zet ik me graag voor in.”

Presentatie coalitieakkoord 2018-2022

Vrijdag 18 mei presenteren Groenlinks Zutphen samen met de PvdA, SP en VVD het coalitieakkoord aan de raads- en forumleden en alle geïnteresseerden.

De presentatie vindt om 16.30 uur plaats in het boterlokaal in het Koelhuis. Na afloop is er ruimte voor informeel napraten tijdens het Sunsetcafé op de benedenverdieping.

De zaal is open vanaf 16.00 uur. Tijdens de presentatie wordt kort ingegaan op het proces, maar de nadruk ligt uiteraard op de inhoud. De aanwezigen krijgen de mogelijkheid om vragen te stellen. Het debat over het akkoord vindt plaats tijdens de raadsvergadering van 28 mei aanstaande.

Presentatie coalitieakkoord

Waar: Het Koelhuis, Coenenparkstraat 1, 7202 AN Zutphen
Wanneer: Vrijdag 18 mei, 16.30 uur

Ledenbijeenkomst dinsdag 22 mei

Op dinsdag 22 mei, komen we met GroenLinks Zutphen samen in Eetcafé Uffie's voor een ledenbijeenkomst.

De bijeenkomst begint om 20.00 uur en hierin kunnen we het gezamenlijk hebben over het coalitieakkoord.

Ledenbijeenkomst 22 mei

Waar: Eetcafé Uffie's, Houtmarkt 71, 7201 KL Zutphen
Wanneer: Dinsdag 22 mei, 20.00 uur

Afscheidsreceptie Wethouders

Patricia Withagen, Oege Bosch, Coby Pennings en René Sueters
nemen afscheid als wethouder van de gemeente Zutphen.

Wij nodigen u van harte uit om hierbij aanwezig te zijn op
vrijdag 25 mei van 16.00 - 18.00 uur in de Burgerzaal. Ingang vanaf het bordes, ’s Gravenhof 1 te Zutphen.

Graag tot dan!

Met vriendelijke groet,

Burgemeester Annemieke Vermeulen, burgemeester gemeentesecretaris Boy Janssen en wethouders van Zutphen

Afscheidsreceptie Wethouders 25 mei

Waar: Burgerzaal, 's Gravenhof 1, 7201 DN Zutphen
Wanneer: Vrijdag 25 mei, 16.00 uur

DWARS afdeling Stedendriehoek

Na de verkiezingen zijn een twintigtal jongeren uit Apeldoorn en Zutphen bijeengekomen in een meet-up om te praten over de toekomst die we met elkaar willen gaan bouwen.

In de afgelopen bijeenkomst is besloten om als doel te stellen een DWARS (GroenLinks jongerenorganisatie) te realiseren voor de Stedendriehoek. Een dergelijke beweging bestaat namelijk nog niet, terwijl het aantal jongeren dat zich aansluit bij GroenLinks groeit.