Verandering begint in Zutphen!

Misschien hebben jullie het wel gezien…. Wij lieten onze socialmediavolgers kiezen welke poster er op de borden moest komen. Overweldigend veel reacties, dank allemaal daarvoor! Het resultaat is door heel zutphen en Warnsveld te bewonderen.

Spekboom plantjes

Omdat wij ons hard maken voor een schone omgeving en schone lucht voor iedereen, delen wij deze plantjes uit! De spekboom plant staat erom bekend grote hoeveelheden CO2 om te zetten in zuurstof. Het is daarmee een plant die op natuurlijke wijze zorgt voor schone lucht. Daarnaast maakt het droge grond ook nog eens vruchtbaar. Hoe cool is dat?

Dankzij 4 maanden werk van vrijwilligers Anna Maria van Paassen: stekken, oppotten en verzorgen, Bram Borgers: beschikbaar stellen plant, Elisabeth van den berg: verzorgen van de stekjes, Erna de Vries: verzorgen stekjes, Annelies Bickes: oppotten en verzorgen stekjes en Nicole Bossenbroek: oppotten, verzorgen én coördineren team plantjes! Allemaal heel erg bedankt!!

Wil je ook een stekje van de spekboomplant? Stuur je adresgegevens naar zutphen@groenlinks.nl dan komen we een plantje gewoon even langsbrengen!

Campagne-activiteiten

De komende weken gaan we langs de deuren om zoveel mogelijk mensen te spreken. Daarnaast staan we met het prachtige schoolbord van Rosa Goldstein op een centraal punt in de wijk. Heb je zin om mee te doen? Of wil je met ons in gesprek? Meld je dan via: irenekleinrensink@gmail.com.

Datum & locatie

24-feb Waterkwartier
03-mrt centrum en de Hoven
10-mrt Leesten en Warnsveld
17-mrt Zuidwijken
18-mrt Fietsactie (meer info volgt)
21-mrt Het station

Samen kunnen we verandering brengen. Doe je mee?

Met jouw bijdrage drukken we posters en flyers, zorgen we dat we overal zichtbaar zijn en verspreiden we ons verhaal in Zutphen. Met jouw bijdrage kunnen we de ambities van GroenLinks waarmaken. Voor een eerlijker en schoner Zutphen. Waar iedereen kansen heeft en zorg draagt voor elkaar.

Debatten

Uiteraard zullen onze kandidaten de komende weken meedoen aan de verschillende debatten. Het zou leuk zijn als veel leden en sympathisanten ze komen steunen en aanmoedigen:

Datum & locatie

20-feb Verkiezingsdebat de Hoven
Kantine zvv De Hoven

28-feb "Wat bezielt je?"
De Wijngaard

1-mrt Lijsttrekkersdebat
Koelhuis

7-mrt Dorpsraad Warnsveld
Warnshuus

8-mrt Kunst & Cultuur
Hanzehof

13 t/m 16-mrt Scholendebatten
Middelbare scholen

Wil je aan iedereen laten zien dat je 21 maart GroenLinks stemt? Hang dan een poster voor je raam. Wil je een poster? mail dan: irenekleinrensink@gmail.com.

Hartelijke groet,

Het Campagneteam
#teamgroenlinkszutphen

Verkiezingsprogramma 2018-2022

21 maart 2018 is het zover. Dan mag je naar de stembus om te kiezen wie er in de gemeenteraad van Zutphen komt. Een lastige keuze, want wie vertegenwoordigt nu het beste wat jij belangrijk vindt?

Moet er meer geld naar het zwembad of jongerenhuisvesting, of juist meer geld naar cultuur, infrastructuur of zonnepanelen? Hoe organiseer je huishoudelijk hulp het beste? Wat doen we om meer mensen kans te bieden op een baan? 29 Raadsleden vertegenwoordigen straks weer 47 duizend inwoners in onze mooie gemeente. Ook -júíst- jouw stem telt daarbij.