Veelgestelde vragen

Ik wil mijn naam wijzigen. Wat moet ik nu doen?

Je naam is een van de basisgegevens in ons systeem en kan niet zomaar online gewijzigd worden. Maar als het nodig is passen we die natuurlijk wel aan; neem daarvoor contact op via 030-2399900 of ledenadmin@groenlinks.nl.

Wie kan mijn gegevens zien?

Naast jou heeft een beperkt aantal medewerkers van ons Landelijk Bureau inzage in jouw gegevens. Daarbij kunnen die medewerkers niet altijd alle gegevens inzien, maar alleen dat deel dat voor hun werk relevant is. Bijvoorbeeld betalingsgegevens zijn voor nog veel minder mensen in te zien.

Als je lid bent krijgt de afdeling waar je toe behoort van ons je naam, adres en contactgegevens. Ook de afdeling heeft zich te houden aan regels met betrekking tot de omgang met jouw gegevens. Zie ook ons privacyreglement voor meer uitgebreide informatie.

Welke gegevens heeft GroenLinks nog meer van mij?

Het grootste deel van je gegevens kun je zelf direct inzien via mijn.groenlinks.nl

Hiernaast hebben wij vanwege accountantsverplichtingen gegevens over je betalingen van de afgelopen 7 jaar. Zie ook ons privacyreglement voor meer uitgebreide informatie.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn privacybescherming?

Dat we als GroenLinks opkomen voor privacy, betekent natuurlijk niet dat we tegen opslag van gegevens zijn. Het betekent wel dat we dat we zelf goed nadenken over wat we wel en niet opslaan, dat we je zoveel mogelijk regie geven over je eigen gegevens, dat we open zijn over wat we doen en dat we je ter wille proberen te zijn als je je desondanks toch onbehaaglijk voelt over opslag van je gegevens. Lees meer over onze waarborgen voor jouw privacy.

Wat gebeurt er met mijn financiƫle bijdrage?

Een aanzienlijk deel sparen we voor campagnes. Want tegenwoordig zijn er ongeveer elk jaar verkiezingen. Daarnaast is er geld nodig voor partijactiviteiten zoals congressen, meet-ups, referenda, debatten, ledendagen, specifieke acties en campagnes (bijvoorbeeld voor klimaat), opleidingen en trainingen (voor politiek talent, actieve GroenLinksers, besturen en afdelingen), ledenwerfacties, training en werving van vrijwilligers.
Naar de meest recente financiële jaarverslagen.